Leta i den här bloggen

fredag 30 mars 2012

På väg till Stockholm - Café med 50-tals känsla

Nu har vi startat vår resa till Stockholm. Det är alltid lika roligt att åka iväg, man är full av förväntan. Jag har tänkt ägna dagen åt lite trendspaning. Ska besöka några roliga butiker för att få inspiration, jag har några favoritställen som jag alltid besöker när jag är i den Kungliga Huvudstaden. 
Vårt första stopp för dagen var hos Conditori Pallas i Sundsvall, ett trevligt café som öppnar redan kl. 07.00. Cafeét har en trevlig personal, och en inredning med riktig 50-tals känsla.  Jag rekommenderar ett besök om ni har vägarna förbi.
Det är inte så dumt med lite frukost på vägen. Vi har svårt att äta direkt när vi stiger upp, så det passar alldeles utmärkt med en första matpaus i Sundsvall.
Riktigt trevlig neonskylt, som sitter på väggen utanför cafeét


Frukosten dukas fram på detta sideboard i teak, de nya beslagen i jugendstil hade man kunnat avstå ifrån.

Interiörbild från Conditori Pallas

När man kommer in möts man av denna inredning, brödskåpet som står mot väggen var riktigt trevligt.

Under dagen kommer fler inlägg, jag ska visa lite bilder från min trendspaningsrunda.


4 kommentarer:

  1. jag brukar fika där några gånger om året när man passerar förbi eller är i trakterna, bilderna kunde ha varit tagna av mig :-)

    Även jag rekommenderar detta konditori, ett av de mer genuina norrut faktiskt!

    SvaraRadera
  2. Oh roligt!
    Ser fram mot inläggen och välkomna till Stockholm :)

    SvaraRadera
  3. Jag hittade det inte först, men här är länken till mitt inlägg :-)

    http://porslinsbloggen.blogspot.se/2010/08/besok-pa-pallas-i-sundsvall.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Benny, kul att se ditt blogginlägg om Pallas. precis som du skriver här ovan bilderna kunde ha varit tagna av dig!!

      Radera