Leta i den här bloggen

lördag 3 mars 2012

På Loppisrunda i Ådalen

Idag blev det en liten loppisrunda i det vackra Ådalen. Det var lite mulet den första timmen men sedan tittade solen fram och Ådalen visade sig från sin bästa sida. Och som vanlig var bilen full bara efter några mil. En stor bokhylla från tidigt 60-tal i teak kostade 230 kr, en teakhylla till ett sådant pris går inte att lämna. Den finns inte på bild då den inte är monterad än. 
Som ni ser är det lite blandad kompott på bordet men väldigt mycket glas. Jag skrattade åt mig själv när jag kom hem och packade upp dagens skörd. Jag är lite svag för gröna och rökfärgade glas från 60-talet, några snapsglas av Edenfalk, glasen längst till höger är från Björkhult och designade av 
H. Chr. Wagner. En Iittala ljustake står någonstans på mitten av bordet. I övrigt vet jag inte så mycket om glasen, annat än att de var billiga. 12 Tekoppar med assietter i stengods kostade 120 kr jag har packat upp ett set ( längst till vänter i bild) En röd ficklampa från 50-60-talet kostade 20 kr. Jie Gantofta står det på de hemska pjäserna med solglasögon som står på mitten, 10 kr för paret. Det Tyska fatet kostade 50 kr. Tekannan från Upsala Ekeby kostade 20 kr. De Danska salt och peppar karen i stengods kostade 20 kr. 2 st rostfria kaffepannor från 50-talet en från ESAB och en från Mölntorp fick följa med hem. Salladsskålen i teak med tillhörande bestick var förutom bokhyllan och tekopparna dagens dyraste inköp och kostade 90 kr.


Den svarvade salladsskålen i teak är märkt Nissen, Denmark

5 kommentarer:

  1. Åh, lyllo er som har nära till loppisar! Här i Åsarna får man vänta tills sommaren kommer och med den kommer sommarloppiasarna!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har ju inte så långt till ett riktigt fyndställe, vi brukar ha bilen full när jag åker från Åsarna.

      Radera
    2. Han har ju tyvärr inte öppet förutom under sommarmånaderna.

      Radera
  2. Det är i norr de riktiga fynden finns!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ni lust att åka norrut hör bara av er så ska ni få lite adresser.

      Radera