Leta i den här bloggen

lördag 17 mars 2012

Med kärlek till Glas

Vi hade tänkt göra en ordentlig loppisrunda idag, men med sviter av förkylning i kroppen sov vi alldeles för länge. Så det fick bli en mycket liten loppisrunda i närområdet. Vi började med att ta en promenad till grannen, Graninge Bruk Antik & Antikvariat där hittade jag en trevlig Bulbvas och en rökfärgad Fugaskål.


Rökfärgad Fuga från Orrefors, design Sven Palmqvist inköpt hod Graninge Bruk Antik
Bulbvas inköpt hos Graninge Bruk Antik. Är det någon som vet vem som har gjort denna vas? Jag har många bulbvaser men inte någon som är så elegant som den här. 



En Åsedavas, Bamboo av Bo Borgström, och en Rejmyrevas blev det i Långsele. 
Efter att vi besökt grannens Loppis åkte vi in till Långsele där har idrottsföreningen en loppis som vi besöker då och då. Här på bilden poserar loppispersonalen glatt, de ville absolut vara med på bild.

Så här såg dagens rätt magra skörd ut, av någon outgrundlig anledning så kommer vi alltid hem med något i glas. Vi älskar det färgade glaset från 50-60 talet. Vilket man också kan se om man besöker vår butik, utbudet är stort.

6 kommentarer:

  1. Ajaj då, så Micke satt och tryckte på en Fuga! Är den till din samling eller ska den säljas? (till mig!) ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den får nog stanna i Graninge ett tag, Micke har kört hem många hem i vinter. Men jag har dig i åtanke om jag ska göra mig av med någon Fuga.

      Radera
  2. Hej!
    Hittar du Bulbvaser i indigoblått, turkost och lila så är jag alltid nyfiken om du skulle vilja sälja några vidare :-)

    http://manganiadulskadeolitetill.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog någon lila jag kan avvara.

      Radera