Leta i den här bloggen

torsdag 6 september 2012

Bloggutmaning - Retrotyger

Bloggutmaningen den här gången är retrotyger. Det är Maria som har bloggen pryl o design som har utmanat oss andra retrobloggare att visa våra favorittyger. I det här hemmet finns det mängder med tyger, jag är en riktig tyghamster. Jag har köpt roliga tyger under många år, allt från allmogetyger till retrotyger. Det är färgerna och formerna på retrotyger som tilltalar. Jag ska tillstå att jag inte kan så mycket om tyger, utan har köpt det jag tycker är trevligt. De flesta utav mina tyger är anonyma åtminstone för mig. Kanske kan någon som ser detta berätta lite mer än vad jag kan göra. Tygerna är inhandlade på andrahandsmarknaden, loppisar, auktioner etc.
Det här tyget är från Almedahls

För mig anonyma, men trevliga.
Alla tyger är för mig favoriter men om jag måste välja något så är det nog det här. Har visat det tidigare men gör det igen.

Maija Isola för Marimekko

Till sist lite 50-tals tyger som jag ska sälja på Retromarknaden i Umeå. Det blir första gången jag bjuder ut några tyger till försäljning. Men jag har insett att jag måste rensa ut lite.




5 kommentarer:

  1. Fantastiskt Almedahls tyg och din favorit det tredje är underbart. Kul med nya tyg som jag inte sett tidigare. Tack för att du är med och visar :) Maria/Prylodesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria för ett trevlig initiativ till bloggutmaningen. Det är roligt med tyger och då i synnerhet retrotyger.

      Radera
  2. Det översta blev jag så fötjust i, kul att se dina -50 talstyger också.

    SvaraRadera
  3. Almedahlstyget är fantastiskt fint!

    SvaraRadera
  4. Älskar ditt favorittyg! Det är verkligen härligt! Önskar jag kunde komma till Umeå retromarknad men det passar inte riktigt. Hoppas på nästa år!

    SvaraRadera